En hälsning från Down under!

Hej alla glada!

Jag är nu inne på min fjärde dag i Sydney. Allt börjar kännas mycket bättre nu. Pratade med min rumskompis nyss, det finns riktigt mataffärer här, halleluja.  Och den ska tydligen vara på fyra våningar också. Var på lägenhets visning idag, säger bara en sak: ALDRIG! Aldrig i hela mitt liv att jag bor där.  Så är utan lägenhet men ska fortsätta söka ikväll, i morgon och alla andra dagar det lovar jag! Även fast jag saknar alla där hemma är jag glad att allt börjar kännas mycket bättre. Vill bara krama om alla där hemma, vissa lite mer än andra (ni vet vilka ni är). Det är…haha nej så lätt ska ni inte få det! På måndag är det skola, spännande, läskigt och många känslor på en och samma gång. Men eftersom jag inte är helt säker på vägen ännu ska jag provåka den imorgon. Ska kanske kolla på studentboende samtidigt om jag orkar och hinner. Är fortfarande förvirrad lit med tiden, vaknar kl 03.00 varenda natt och ligger vaken i cirka 2 timmar, KUL!  Om 7 veckor kommer Carro, jag väntar här på dig! Om cirka 5 månader kommer Mamma och Pappa, älskade föräldrar saknar och älskar er så. Hoppas ni inte hittar alltför mycket äckligt i mitt rum, i sånt fall så är det Carros fel!!! Skulle kunna fortsätta skriva hela dagen och natten men eftersom jag tittar på film samtidigt (Beck – The money man) så slutar jag här och lär väll komma med ett nytt inlägg imorgon.

 

En fråga till alla läsare ( som är typ jag, Denise, Linn och kanske 3 till)

 

När får man börja kalla sig för en Aussie?

 

Pussar från Down under

/Sofia ( ska börja ta bilder, ja vet!)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0