För att sammanfatta dagen på mindre än en A4 sida….

Dagen började med att jag klev upp kl. 06.00  alldeles yrvaken efter cirka 3 timmars sömn. Nej jag var inte ute och festade igår, jag kan bara inte somna här för är inte trött jobbigt nog.  2 timmar senare satt jag på tåget på väg till skolan, inte alls nervös faktiskt! Kom till skolan ca 20 minuter för tidigt vilket var skönt. Helt plötsligt blir jag nervös och får massa jobbiga tankar. Vilka kommer gå i min klass, tänk om jag inte klickar med någon….!  Vilka som går i min klass vet jag inte ännu, och för tidigt att säga om jag kommer klicka med någon men pratade med några idag. Inte en enda va svensk, va är det här för något! Hittade en kille som INTE var från Australien, han kom ifrån Israel. Va i skolan ca 1 timma bara, skulle registrera mig, kolla så att jag betalat skolavgiften och få ett studentkort (ser hemskt ut på bilden föresten,, men den bjuder jag på!) Så efter skolan åkte jag och handlade lite mat, bl.a. 6 pack med nudlar för 1 dollar, noter 1 dollar! Vilket kap jag gjorde, hela veckan är u räddad nu, nästan i alla fall.  Sen gick jag hem såg på film, började små plugga lite eftersom vi fick en uppgift till imorgon. Antingen skulle man fotografera eller rita av former som man såg runtomkring sig som påminde om bokstäver, för att sedan göra ett helt alfabet. Eller så kunde man designa en egen logga för sitt favorit band, affär eller sig själv. Jag valde alfabet uppgiften, och eftersom jag inte har någon skrivare och uppgiften skulle presenteras på ett A3 papper fick jag sitta och rita massa former. Blev ju inte alls helt nöjd men uppgiften kommer inte betygsättas så det är ju alltid något! Var lite svårt att sitta i sängen och rita också eftersom det inte finns något skrivbord på det här stället, plus att ja tycker inte om att rita på fri hand speciellt mycket. Beror mest på att jag suger på det! Men nu är jag i alla fall klar med den, kan ta en bild på den sen och lägg upp, det är ingen vacker syn, så barn BLUNDA! Linn det gäller dig också!  Nu ligger jag här i min säng och lyssnar på Rap das armas och minns alla våra stunder… medan den engelska tjejen i mitt rum sover sedan 30 minuter tillbaka. En annan ligger och pillar med sin dator och den sista (och troligtvis den minsta) är försvunnen.  Imorgon börjar jag kl 10 vilket är skönt, då är det speed dating med lärarna för att få prata mer med dom och visa upp sin uppgift, spännande och se hur det går. Hoppas min engelska räcker, för jag vet att Sverige jag bra prata!  Nej, nu ska jag sätta på en till film och sedan bege mig ner mot receptionen och himlen (trådlöst internet) även om de kostar! SÅ Denise och Linn (även vår gäst bloggare Nicole) glöm inte att ta en massa bilder så lovar jag att göra det också.

 

Hörs, syns och ses…. Juste Denise skicka ett sms när du är hemma någon dag och ditt hemnummer så kan jag ringa för är mycket billigare då!

 

 

Puss och kram

 

/ Sofia


Kommentarer
Postat av: en present till dig sofia, från mig / nicole

Parapapapapapapapapa

Paparapaparapapara clack bum

Parapapapapapapapapa



Morro do Dendê é ruim de invadir

Nois, com os Alemão, vamo se diverti

Porque no Dendê eu vo dizer como é que é

Aqui não tem mole nem pra DRE

Pra subir aqui no morro até a BOPE treme

Não tem mole pro exército civil nem pra PM

Eu dou o maior conceito para os amigos meus

Mais Morro Do Dendê Também é terra de Deus



Fé em Deus, DJ

Vamo lá



Parapapapapapapapapa

Parapapapapapapapapa

Paparapaparapapara clack bum

Parapapapapapapapapa



Morro do Dendê é ruim de invadir

Nois, com os alemão, vamo se diverti

Porque no Dendê eu vo dizer como é que é

Aqui não tem mole nem pra DRE

Pra subir aqui no morro até a BOPE treme

Não tem mole pro exército civil nem pra PM

Eu dou o maior conceito para os amigos meus

Mas morro do Dendê também é terra de Deus



Vem um de AR15 e outro de 12 na mão

Vem mais um de pistola e outro com 2oitão

Um vai de URU na frente escotando o camburão

Tem mais dois na retaguarda mas tão de Glock na mão

Amigos que eu não esqueço nem deixo pra depois

Lá vem dois irmãozinho de 762

Dando tiro pro alto só pra fazer teste

De ina-ingratek, pisto-uzi ou de winchester

É que eles são bandido ruim e ninguém trabalha

De AK47 e na outra mão a metralha

Esse rap é maneiro eu digo pra vocês,

Quem é aqueles cara de M16

A vizinhaça dessa massa já diz que não agüenta

Nas entradas da favela já tem ponto 50

E se tu toma um pá, será que você grita

Seja de ponto 50 ou então de ponto 30

Mas se for Alemão eu não deixo pra amanhã

Acabo com o safado dou-lhe um tiro de pazã

Porque esses Alemão são tudo safado

Vem de garrucha velha dá dois tiro e sai voado

E se não for de revolver eu quebro na porrada

E finalizo o rap detonando de granada



Parapapapapapapapapa, valeu

Paparapaparapapara clack bum



Vem um de AR15 e outro de 12 na mão

Vem mais um de pistola e outro com 2oitão

Um de URU na frente escotando o camburão

Tem mais dois na retaguarda mas tão de Glock na mão

Amigos que eu não esqueço nem deixo pra depois

Lá vem dois irmãozinho de 762

Dando tiro pro alto só pra fazer teste

De ina-ingratek, pisto uzi ou de winchester

A vizinhaça dessa massa já diz que não agüenta

Nas entradas da favela já tem ponto 50

E se tu toma um pá será que você grita

Seja de ponto 50 ou então de ponto 30

Esse rap é maneiro eu digo pra vocês

Quem é aqueles cara de M16

Mas se for Alemão eu não deixo pra amanhã

Acabo com o safado dou-lhe um tiro de pazã

Porque esses Alemão são tudo safado

Vem de garrucha velha dá dois tiro e sai voado

E se não for de revolver eu quebro na porrada

E finalizo o rap detonando de granada



Parapapapapapapapapa

Paparapaparapapara clack bum

Parapapapapapapapapa

2009-07-13 @ 21:03:21
URL: http://nicolefagerholm.blogg.se/
Postat av: sofia

haha klockrent Nicole, ska lära mej den o sjunga den för dej när ja kommer hem ok!

2009-07-14 @ 14:09:50
Postat av: nicole

det låter skit bra, jag längtar!

2009-07-14 @ 16:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0