gästinlägg av nicki

en dikt till dig sofia!

kan inleda med att säga hej, gud vad jag känner mig gay. dags för mig att skriva en dikt, kanske är det min plikt. mitt namn är nicole, och nu tänker ni säkert att det rimmar på boll, nog om mig, och mer om dig. sofia krullig som ett trott, nej men se det rimmar ju på nicole! redan har vi en sak gemensamt, nu känns det väl inte lika ensamt? du skriver som en gud, undra varför du blev brud? kan ju gott säga att du är som en poet, ridande på en glödande komet. sluta nu att sörja, och börja din kropp smörja, sätt dig i solen och njut, så du inte blir dödad av ett spjut. nu ska jag säga dig hur nära vi är, så lyssna och lär. Se mot hagen ser du kossan, eller nej det var ju bara morsan, bredvid står han den tjocka som jag glömt bort vad han heter, gissar på peter. undra om det är han som luktar fis eller kan det vara denise? jag ser ett tecken av linn, för visst är det där på marken hennes skinn? mitt i skogen sitter någon och SMUTTAR på en öl, vilken jävla knöl, klunkas ska det göra, annars kan vi lika bra dig förgöra, kanske är det freddie, eller nej det var ju eddie, mitt i allt bombas han med en kotte, vad har vi sagt om det där totte! nu ska jag få med alla andra du känner, fan vad dom på mig klänger, så varsågoda nu har jag er nämnt, fan vilket skämt! dags för ett segerropp, för visst fick jag med allihopp? jag har en anledning till att jag skriver, det är inte bara så att jag driver. för ett tag sen lämnade du oss, det var inte för party på kos. nej för till australien du for, och denises liv blev som snor, ni var som helan och halvan, ni snortade till och med salvan, nu är ni i olika världsdelar, jag kan inte ens se dig på kartan om jag skelar. men se hur nära varandra vi egentligen är, du är väl inte sär? du är bara en dikt bort, men låt mig ta det här kort. skriv en dikt och vi vet hur du mår, läs min dikt och du vet det här hemma går. mycket svårare än så är det inte, när du kommer hem ska vi del på lite mintte! slut för denna gång, vänta några månader sen kanske jag har skrivit till dig en sång! lycka till i din nya skola, men glöm inte bort att sola.

/ Nicole




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0