Uttråkad...

Vem är min fru, jo det är du! Du är mitt bröd, du är årets skörd. Med lite smör, vad är det jag hör? Är det skinka, älskling vill du gå på krogen och hinka? Ska vi ta en sup och hoppa från ett stup? Hur går det för dig att baka, blir det någon god kaka? Jag saknar dig så, för dig tassar jag på tå. Ska vi festa, det är då i stundens hetta vi lär känna de flesta.  Du vet att du är min sanna kvinna, du är min hjältinna. Tillsammans kan vi klara allt, även när det är riktigt kallt. I tre år ska jag ge allt och plugga, för jag vill ju inte kugga. Dom är väldigt stränga här, man får inte vara sär! Inte heller får man komma sent, för det är väldigt klent. Allt ska följas till punkt och pricka, nu kastar ja bollen Denise NICKA! Idag lärde jag en att på svenska säga hej, det var en tjej. I morgon ska jag på minst tre visningar gå, hoppas jag en lägenhet kan få. Det vore så grymt, om ni är snälla kanske ni av den då får se en skymt.  Ska nog senare ikväll till opera huset, och ta lite bilder med det rätta ljuset. Fatta att jag under en vecka inte tagit en enda riktig bild, det är som jag vore nyskild. Den här dikten blev inte så lång, vill knappt ta i den med tång. Men kan komma med lite skvaller för idag svimmade en tjej i skolan min, nu undrar ni säkert om hon var full på gin? Nej det var hon inte och man ska inte skämta om sådant här, men som sagt jag är ju lite av ett sär. Ska runda av med att säga Denise jag ringer dig imorgon klockan tio, inte nio!

 

Puss och hej, jag älskar dej….

 

Ps. nej jag är inte bög, det är bara dikten som sög!

 

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0