Bättre sen än aldrig

Nu är det bara 3 veckor kvar innan det blir ett efterlängtat sommarlov. 3 veckor, 7 assignments, för lite tid och för mycket panik. Kan det bli bättre? Antagligen, men ska inte klaga, bara gnälla lite. Jobbade hela helgen samtidigt som det känns som jag kommer att bli sjuk. Peppar, peppar det har ja inte tid med. Har ju varit sämst på att skypa med frugan. Vi har alltid varit vakna eller hemma olika tider och skola och job tar upp all min tid. Saknar tiden då man var gymnasie student I Stockholms slappaste skola. I torsdags var en gammal klasskompis här, så vi gick ut och partajde lite. Även om det blev ganska lugnt. Dagen efter spenderade vi med massa svenska filmer, alltid skönt med en sån dag även om jag borde pluggat. Den smällen får jag ta nu istället. Ja vad mer kan jag säga, känner mig allmänt blä nu pågrund av all stress, plus att jag är I behov av att klippa mig. Att pengarna sinar är ju ett annat minus, hej och hå jag är student på riktigt nu. Dags att välkomna nudlarna nu kanske?!

 

En liten dikt, Sydney du gör så jag går upp i vikt.  Skolan tar kål på mej, Denise jag saknar dej. Nu är det fan inte långt kvar, sen kan jag I Sverige gå med rumpan bar. Skåla med ö loch cider, dagen efter baksmällan svider. Ska supa Fagerholmarna fulla som aldrig förr, det är dags att öppna fyllans dörr. Denise, Linn, Nicole och alla andra, det är snart dags att till krogen vandra. Hoppas på solsken, man får inte vara klen. Tre veckor I skolan kvar bara, jag vill ju I Sverige vara. Sitter här I lägenheten och pumpar svenska filmer och pluggar, fan jag får ju inte kugga. Pressen är sjuk, jag känner mej lite mjuk. Känns so matt allt kan hända nu, det är en jobbig känsla ju. Ibland känns det so matt jag vill gråta och skrika, ni får nu inte mej pika. Tre veckor och sen en resa på nästan 30 timmar, jag tror jag svimmar. Så höj nu glase och vråla skål, Stockholm är mitt nya mål!

 

/ S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0